bokpalatset

Alla inlägg den 2 mars 2015

Av IBOK - 2 mars 2015 08:20

Hej!

Igår såg jag på filmen "Cirkeln". Jag tänkte recensera den nu, och om ni vill ha fler film eller serie tips är det bara att kommentera!:) Let us start!


Titel: Cirkeln       Tema: Fantasy, Skräck.


Om filmen:

Cireln är den första filmen i engelforstriologin.

Sex tjejer utan det minsta gemansamt får reda på att de är häxor och ska rädda världen, men de klarar det bara tillsamans.


Vad jag tyckte om filmen:

Cirkeln är ett perfekt exempel på hur man kan förstöra en fantastisk bok!

Man har fokuserat mindre på tjejernas förhållande till varandra, gjort skräckscenerna längre än de vanliga scenerna, hoppat över vissa karaktärer, som Jari som Anna-Karin var kär i och bytt ut honom, man har helt enkelt förstört en fantastisk bok! Jag rekomenderar INTE cirkeln för dem som läst boken, man blir liksom deprimerad av att se på den!



Skådespeleriet:

Skådespeleriet var kanske det bästa med filmen, men det hade kanske kunnat ge de stackars ungarna skådespelar lektioner! Vissa scener var hemskt dåliga, och där var skådespelarna inte bättre. Om du söker bra skådespeleri, titta INTE NÅGONSIN på cirkeln.


Betyg: 2/5


Vart kan jag se den:

På en bio nära dig.


tack för att ni läser det jag skriver!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tjena! Älskar du att läsa, men vet inte vilket nästa bok offer är?
Då har du kommit rätt! Här finner du massa med tips på fantastiska böcker, bra hemsidor att köpa böcker på!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

bed

Omröstning

Vad tycker du om bloggen?(hjälper recenssionerna?)
 JA
 Kanske
 nej
 absolut
 lite
 bra recenssioner men har inte läst böckerna
 bra
 inte alls
 superbra!

translate my blog

Bok diskussioner

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015
>>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Business

You can find me here:

EMAIL: bokpalatset.bocker@gmail.com

FACEBOOK:

Frida bokpalatset

ifall du är intresserad av sponsring, skicka ett mail! ;)  


Ovido - Quiz & Flashcards