bokpalatset

Direktlänk till inlägg 1 mars 2015

Bokrecenssion: ELD. Författare: Mats strandberg och Sara B. Elfgren

Av IBOK - 1 mars 2015 08:51



Om boken:

Eld är den andra boken i engelforstriologin och uppföljare till cirkeln.

Det har gått ett år i engelfors och de utvalda börjar andra året på gymnasiet.

De döda träffar de levande, och magin blir bara starkare och starkare.

en organisation som verkar... Oj! Där var jag nästan en spoiler! Om ni vill veta det, läs boken! ;)

 

Vad jag tyckte:

Jag tycker att den första boken är mycket bättre än den andra. Här är du beroende av att tänka själv, eftersom att det finns många (än så länge) mysterium.

Men ändå så är Eld än sån där bok som är beroende framkallande, så det är verkligen svårt att lägga ifrån sig den.

Ett bra tips om en bok att ge bort, eftersom första filmen haft premiär och andra närmar sig... Jag tycker att du ska läsa den här, även fast cirkeln är bättre, för att den är precis som den första boken VÄLDIGT BRA skriven. En bra historia, men den kan bli jobbig att förstå, min syster hade  väldigt svårt för den.




Betyg:

Jag ger eld i betyg 3/5 ***

För som sagt, bra historia men jobbig att förstå.



Var du kan köpa boken:

I en fysisk bokhandel: akademibohandeln, kan även finnas på vissa ica handlare med böcker i butiken.

Online: www.bokus.com

PS: ÄLSKAR ATT LÄSA TILL DENNA MUSIK; HOPPAS ATT DU GILLAR DEN MED !


#SPOTIFY #BOKTIPS  #boktips #läs

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IBOK - 2 mars 2015 08:20

Hej! Igår såg jag på filmen "Cirkeln". Jag tänkte recensera den nu, och om ni vill ha fler film eller serie tips är det bara att kommentera!:) Let us start!   Titel: Cirkeln       Tema: Fantasy, Skräck.   Om filmen: Cireln är den första f...

Av IBOK - 1 mars 2015 12:12

Hej! Jag har fått några mail från några av er läsare som säger att ni vill ha en online bok-cirkel. Ett av förslagen jag har fått är förr eller senare exploderar jag. Jag skulle enligt er vara samtals ledare, så vi kan väll börja:). Fråga nr 1. Vad...

Av IBOK - 1 mars 2015 11:23

Hej! Jag och en av mina kompisar som också har en bokblogg har tagit initsativet till ett evangemang som vi kallar läsa tills vi spricker.  Detta är för att ök läsningen, eftersom vå värld mer och mer slutar att läsa. Skulle du eller någon av dina vä...

Av IBOK - 1 mars 2015 10:44


Om boken: Nyckeln är den tredje och sista boken i engelfors triologin. Slutstriden närmar sig. De unga häxorna förbereder sig, men vet inte om att det största hotet finns närmare än vad de tror.   Positivt om boken: Lättare att hänga med i ...

Av IBOK - 28 februari 2015 16:00

Hej! Ensam hemma? Jätte bra bok du bara måste läsa ut? Tur för dig, jag har precis vad du behöver! Här är min guide till den perfekta mysa-ensam-hemma-läsningen: 1. Hitta en skön plats. Kanske fåtöljen eller soffan? Eller varför inte sängen? En bek...

Presentation


Tjena! Älskar du att läsa, men vet inte vilket nästa bok offer är?
Då har du kommit rätt! Här finner du massa med tips på fantastiska böcker, bra hemsidor att köpa böcker på!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

bed

Omröstning

Vad tycker du om bloggen?(hjälper recenssionerna?)
 JA
 Kanske
 nej
 absolut
 lite
 bra recenssioner men har inte läst böckerna
 bra
 inte alls
 superbra!

translate my blog

Bok diskussioner

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015
>>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Business

You can find me here:

EMAIL: bokpalatset.bocker@gmail.com

FACEBOOK:

Frida bokpalatset

ifall du är intresserad av sponsring, skicka ett mail! ;)  


Ovido - Quiz & Flashcards